חדשות
ואירועים

28/06/2022

מי מאחרי חדר ההרכבות הנקי וקו הייצור של מדפים חכמים?

תמיד יש סיפור אנושי מאחורי פסי היצור. הפעם זה הסיפור שמאחורי חדר ההרכבות הנקי ופס הייצור של מדפים חכמים בפלדות.

ירון אמיר, מנהל התפעול של פלדות, טוען שהרבה מהקרדיט להקמת הקווים נזקף לזכותם של נערים מפרויקט 'רגבים'.

"זה ארגון שמחנך נוער דתי, בחלקם נערי גבעות, בגיל תיכון לעבודת כפיים ועבודה מאומצת בחקלאות", הוא מסביר, "הם עובדים בבוקר ואחר הצהרים לומדים לבגרות ולימודי תורה."

הפרויקט מתקיים כבר מספר שנים ברחבי הארץ, אך בפלדות זו הפעם הראשונה בה משתלבים הנערים בתחום לא חקלאי. ירון מספר: "המטרה היא למקצע אותם, לתת להם בסיס טכני ולחנך אותם לאהבת התעשייה ויצירה. המדריכים בוחרים את אלו עם האוריינטציה הטכנית לבוא לפלדות, כך שיש להם חיבור טוב לעבודה והם נהנים ממנה."

לפי ירון, כשנותנים לכך הזדמנות אמיתית – השילוב בין המפעל הקיבוצי לנערים יכול להביא לתוצאות מדהימות: "הם משתלבים בארגון ותורמים המון. זה בא ממקום אידיאולוגי של עבודה עברית. יש להם מוסר  עבודה גבוה ואני מאוד מעריך את זה. כלל העובדים אוהבים אותם ונעזרים בהם."

ירון מקווה ומאמין שמבחינת הנערים, החוויה הזו תהיה הבסיס לשילובם בעבודה בהמשך: "בעיני רוחי אני רואה אותם משתלבים במחלקת הנדסה אחרי הצבא, אחרי שנגעו בחומר, ראו מכלולים עובדים והם יודעים מה הם עושים."

והתרומה, הוא טוען, תהיה הדדית: "זה צריך להיות הרצון של כל המפעלים שלנו – לעניין ולהכשיר את הנוער כדי ליצור את הדור הבא של מהנדסים טובים ואנשי ייצור טובים."